Rabu, 21 Julai 2010

nama sama tapi,



cakap banyak tak guna. aku mahu buktikan pada kamu bahawa di Malaysia sekarang ini, masih wujud orang orang yg tak sekolah, dan tak belajar peribahasa, sopan santun mahupun matematik.



semalam di fesbuk, ada seorang awek mana entah tiba tiba menjadikan aku sebagai rakan fesbuknya. mahu tak mahu, terpaksalah aku mengeperufnya. boleh tahan juga la awek tu kan. gambar semuanya gempak, tapi stended la, gambar je.



awek itu pun berbalas mesej di fesbuk dengan aku. dan memberitahu aku bahawa nama aku menyerupai nama bekas kekasihnya.


terperanjat dengan makluman itu, maka maklum balas yg aku berikan pun agak biasa sahaja. kerana aku faham memang susah untuk berjumpa orang yg memiliki nama yg sama dengan aku. kalau di fesbuk, taip je nama aku dan tekan search, dalam 88 orang sahaja. tak ramai pun.



tapi aku tak sangka akhirnya jadi begini,




lancau hg r..boh nma pa sama ngn nama aku..siot r wei..

ko ingt ko sorang je ke nama mcm ni?
yele..da mak bapak aku kc aku sorg ja..nama adk2 aku n abg2 aku len..apsal ko..

ada ke adik beradik sama nama?

ada la wei..hg ingt xdak ka??mbe aku ada nama sama..
hg ingt hg besh ka wei??

takpun. kau la paling bes dalam dunia.

alhamdlillah..ko dpt gk trma ayt aku..haha..tkr nma we..jgn dk wat pasal..

pegi mampus.

wtpe aku nk mpus sial..ko bg aku sbb np nk aku mpus..

"lancau hg r..boh nma pa sama ngn nama aku..siot r wei.."

pikir la sendiri.



nama je sedap, tapi perangai macam budak darjah tiga. masa aku darjah tiga dulu pun tak macam ni. tak sunat lagi mungkin, tak apalah.




sudah. jangan tanya mana satu dialog aku. nama kami sama. kalau aku beritahu pun pasti kamu keliru.





4 ulasan:

OrenLimau berkata...

tiba-tiba teringat cerita mama ko
pasal macam mana dia dapat ilham
nak bagi nama zikril hakim tuh.
erm.aku rasa aku tahu mana dialog ko z.
=)

fauzanajohari berkata...

hahaha.
naddy.ak pun igt jgk cite mama zack tuh.

p/s: ak pun rase ak taw mane satu dialog ko. :)

she-G berkata...

err...tak tau nak kata pe..dan tau tau dialog pe..hahaha

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

sape????