Khamis, 30 September 2010

kukukakikukaku.



ini merupakan peringatan kepada hadirin yg lain yg juga meminati permainan futsal seperti aku. untuk bermain futsal, kasut yg disarung mestilah selesa kepada kaki dan juga kepala. yelah, kepala pun memainkan peranan juga kalau kasut yg disarung tidak selesa, nanti fokus terganggu.



pastikan kasut yg disarung itu sedap sedap dipakai. jangan terlalu ketat sehingga tumit terkeluar dan jangan terlalu longgar sehingga terdapat sejengkal ruangan kosong. apa akan jadi jika kasut itu sedikit ketat, namun fikiran tidak terganggu?



situasinya begini; anda merupakan pemakai kasut bersaiz 7 tetapi telah terbeli kasut bersaiz 6 1/2 diatas sebab sebab seperti kasut saiz 7 sudah kehabisan stok, kasut saiz 7 tidak mempunyai corak menarik, gagal mengambil tahu saiz kaki sendiri, kaki kanan yg berbeza saiz dengan kaki kiri, duit saku tidak mencukupi dan macam macam hal lagi.



baiklah, biar aku ceritakan apa yg akan terjadi bila kamu bersaiz tujuh dan memakai kasut bersaiz 6 1/2. mula mula, kasut yg ketat itu telah memaksa ibu jari kaki kamu untuk menerima tekanan kecil. tekanan kecil inilah yg bila sering dibiarkan, akan menyebabkan darah beku di kedua dua belah ibu jari kaki. dan apabila kamu tidak langsung ambil kesah akan darah beku itu, selepas satu purnama, ianya akan muncul tanda tanda untuk bersalin kuku. dan dengan rasa yg ghairah untuk bermain, kamu tidak jua hiraukan hal itu.



maka fasa akhirnya, kuku kamu itu akan menjadi marah, dan betul betul mengugut kamu supaya memberikan perhatian kepadanya. ketika ini, kamu boleh nampak satu garis yg merentasi kuku kamu, garis ini merupakan sempadan antara kuku yg mahu berangkat pergi dan juga kuku yg masih lagi mentah untuk melihat dunia luar.



tatkala inilah, baru kamu sedar, jikalau tercabutnya kuku itu, lalu bagaimanakah masa depan dunia ini?





mujur ada sembilan lagi kuku kaki.





6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haha..apelah

meera^da cute..*_* berkata...

bukan ade 9 1/2 kuku kaki ke???haha..

aizati azman berkata...

sengal !

n@jwamz berkata...

haha mmg sengal+klako..!
hahahaha gelap masa depan kalu tercabut kuku ekkk:)

pandangan terpuji berkata...

bgos..mengamalkan nasihat syed

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

memg sengal!!!!!