Jumaat, 18 Mei 2012

3 Hari di Selatan.




Itu hari aku ke selatan tanah air bertujuan untuk menjaga hati kawan-kawan. Tornemen futsal terpaksa aku tinggalkan, dan khabarnya mereka beroleh naib johan. Lega juga aku mendengarnya kerana kalau aku ada, peringkat kumpulan entah lepas ke entah idak. Itu pun sana sini aku dengar rungutan. Lantaklah, benda dah jadi pun. Bak kata pepatah, nasik sudah menjadi dubur bubur dan bubur sudah di dalam perut.



Semasa di selatan tanah air, aku sempat menjejakkan kaki ke beberapa tempat antaranya JB City Square, Pasar Karat, Johor Premium Outlets, Stulang, UTM Skudai, dan juga Hospital Permai, Tampoi. Tapi sayang, puas aku mencari Borhan namun tidak juga jumpa-jumpa. Mungkin dia sudah bersara dari arena Keluang Man. Yang ada hanyalah Farid SMJ menghabiskan sisa-sisa prektikalnya di Tampoi. Bila direnung-renung semula, tak jauh bezanya si Farid SMJ ni dengan pesakit-pesakit yg dia hendel. Aku ingat dia prektikal sebagai therapist, rupanya prektikal sebagai pesakit sekali.



Di JB City Square, Aku, Syed, dan Farid SMJ banyak menghabiskan masa berlegar-legar memerhatikan suasana hujung minggu yg sedikit sesak. Itu pun 5 minit pertama dibazirkan sebab tak jumpa pintu masuk. Setelah duduk bertenang selama lagi 5 minit, barulah dikurniakan ilham untuk menjumpai pintu masuk. JB City Square ni pada aku kira macam Johor punya midveli la.



Masuk ke satu kedai, tiba-tiba ada seorang makwe perhatikan kami bertiga. Amboi makwe ni takkan la tak pernah tengok orang Singapore kot? Agak puas dia perhatikan, kemudian dia bersuara, "Mengantuk ke? Pergi la balik rumah tidur dulu", sambil pandang ke aku. Boleh tahan sopan juga dia ni. Pensyarah pun tak pernah dan tak berani nak tegur aku macam tu, ni tiba-tiba dia boleh tegur aku macam tu apahal? Mungkin dia belum kenal aku siapa.



Dia memang betul-betul tak kenal aku dan tak tahu asal usul aku, itu pasal dia berani cakap macam tu.




Mungkin jugak dia tak tahu yg aku dah khatam cerita Mann dan Kuch Kuch Hotta Hei buat pertama kalinya, dalam bas semasa pulang dari JB ke Puncak Alam.










4 ulasan:

Unknown berkata...

tahniah...mana lagi sedih???
mata pnda sbb tak tido..eye bag sbb nanges ke??hehehe

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

hahahahahah....
siannyer korang xjumpa pintu masuk CS....nasib jumpa gak...

ok latu dia tegur cmtu....saje sign nak ngejas tu z...ko je xphm....
kihkihkih.....
:'D

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

hahahahahah....
siannyer korang xjumpa pintu masuk CS....nasib jumpa gak...

ok latu dia tegur cmtu....saje sign nak ngejas tu z...ko je xphm....
kihkihkih.....
:'D

Ayio Kun berkata...

hahah....dpt gak jmpe pintu msuk CS tu...