Khamis, 25 Julai 2013

Nostalgia.








Sebenarnya dalam hidup ni, semua orang ada nostalgia masing masing. Aku sekarang tengah melalui segala jenis peringkat nostalgia yg lepas lepas yg terjadi dalam hidup aku. Orang kata, hidup tanpa nostalgia ni adalah hidup yg kosong mendatar. Tak ada benda kau boleh ambik untuk jadikan panduan dan ukuran daripada apa yg sudah lepas.



Oleh kerana kehidupan aku sedikit sibuk dengan segala macam urusan yg patut dan urusan yg tak patut sejak akhir akhir ni, maka apabila terdapat secubit masa terluang, aku akan cuba baring, sumbatkan talifon telinga ke dalam lobang telinga, dan mengamati satu demi satu bibit bibit alunan nada benda yg bernama nostalgia ni.



Dari situ, barulah aku faham apa itu nostalgia.



Sepatutnya dia punya outcome macam tu lah. Tapi, asal aku buat begitu je, sedar-sedar je dah nak dekat imsak.




Inilah dia nostalgia alaf baru.











Tiada ulasan: