Ahad, 9 Ogos 2009

kekurangan taraf hidup

aku terfikir,di dlm hidup aku selama ini
apekah kekurangan aku?dari segi material..bukan mental
hmmm...
kalau mental tu mmg aku kurang serba serbi


masa sekolah menengah dulu
kawan aku selalu bahan aku pny stokin
dia cakap stokin aku belobang..
hahaha...
adekah aku sekedekut itu sehingga tidak mampu membeli stokin baru?
tidak!
aku tetap dgn prinsip aku.
semua org punya stokin pun belobang,
kalau tak masakan mereka boleh menyarung stokin itu dikaki
setuju?


kehidupan sekarang pulak,
stokin lagi jd isu...
salahkah kalau stokin aku singkat??
dh name pun stokin rm5 dpt 3..
ape seksi sgt ke aku pakai stokin singkat singkat?


sekarang kasut futsal aku dah terburai sebelah
jadi aku bermain futsal dgn memakai hanya sebelah kasut sahaja
kelakar?
hah...janji aku tetap puas maen
walaupun semalam kaki aku beberapa kali kene pijak,
xde la sakit,pedih sikit je.
xkesahla...sebab dulu dulu masa xmampu nk beli but bola,
aku boleh berkaki ayam maen dgn org yg pakai but.


sekarang lagi
aku xde pencuci muka...dh habis.
dulu aku xpenah pakai,
mak aku tny,dia suruh aku pakai
aku pakai jelah apa apa jenama yg dia belikan
pilihan ibu kan pilihan terbaek...
serius aku tidak arif akn hal hal ini

kalau nak cerita pun xkan habis aku rasa,...



sekarang,
aku rasa aku hepi dgn hidup aku sekarang
dgn apa yg aku ada skrg
cuma....
aku rimas bila sering diajukan soalan
menanyakan tentang...............

ahh sudahla...
kalau aku ada nanti,...
aku bagitahu la korang korang semua...
jgn terkejut kalau masuk TV3!


Tiada ulasan: