Sabtu, 8 Ogos 2009

topeng muka

baru baru ini aku telah memaksa diri aku keluar menghabiskan wang
membeli keperluan keperluan yg sedikit meningkatkan taraf hidup.
memandangkan negara skrg ini telah digemparkn dgn wabak selsema ****
jadi aku nekad memakai topeng muka kerana hari itu hari yg sesak
sesak dek kerana pc fair yg menjadi tumpuan warga kota.

sebenarnya tajuk aku salah!
bukan topeng muka,tetapi topeng hidung dan mulut...
sebab topeng itu tidak menutup keseluruhan wajahku

maklumlah index pencemaran udara masih lg tidak memuaskan
tapi bukan itu yg aku nk bincangkan disini pd mlm yg indah ini...

sesetengah org berpendapat bahwa memakai topeng itu kelihatan sedikit kekelakaran.
jikalau kamu diberikan piihan,apekah kamu mahu diketawakan kerana kelakar
atau
kamu mahu dibacakan yaasin?

jadi aku sgt tidak kesah akn kekelakaran itu,serius!
tetapi....
ade sdikit perkara yg merimaskan aku..
di pc fair,
aku buntu kerana di dlm minda aku tdk lgsung terdpt kewajaran untuk aku menghabiskan duit disana.....
untuk tidak pulang dgn tangan kosong,
maka aku telah membeli tetikus putih...berjenama pixon

ketika hendak membuat pembayaran,
cina itu telah berkata begini
"shi pak"
yg bermaksud 18 apabila dimelayukan


aku rasa pada nama aku
ada perkataan BIN
tapi,...........
apekah mataku terlalu menggoda amoi itu?


6 ulasan:

naim berkata...

hahahaha...
zack
itu tandenye ko telah melaksanakan tugas
1 malaysia
hahahha
tahniah2...best dow blog ko ni
nnt hias2 sket na...

tikusmando berkata...

ni naim mana pulak ya?

dlm hidup aku...

aku dikelilingi dgn org yg bernama naim.

haha

naim berkata...

beruk
ak la...naim si skolah ngan ko...
dr form 1 smpi form 5 mandi bogel same2
hahahha

tikusmando berkata...

haha...

jgn buat statement mcm tu kt sini...

blog aku "U"

Shoot Vengeance berkata...

omg ak da t'bc..:O

tikusmando berkata...

habis kantoi.hahah