Ahad, 16 Ogos 2009

tagged lagikah?

Sila ceritakan 15 perkara yang orang x tau pasal awk dari awak kecik2 dulu sampai sekarang.Seterusnya, sila tag 5 org rakan awak pula.Terima kasih.


saudari sarah nur telah menagged saya.
memandangkan perasaan bohososan(bosan yg sgt2),
maka saya menerima tagged ini dengan sebesar besar padang bola saya tadahkan..


1. percaya atau tidak, masa aku kecik kecil dahulu, slh seorang yg aku plg syg di dunia penah mengacu aku menggunakan pisau. aku masih ingt segar lagi..org yg ak syg itu sbnrnya tidak berniat begitu.namun mungkin di bwh pengaruh buatan orang agknya.


2. my mom pernah berkata bahwasanya doktor pernah memberitahunya tentang aku yg tika saat itu masih mendiami ruang sempit di perut my mom.
dia ckp yg doktor tu ckp....aku ini nanti besar akn jadi seorg yg tinggi memanjang berdasarkan intipan dan hendapan yg dia buat kt aku masa tu menggunakan alat ultrasound kot.bolehkah aku percaya kata doktor tu ha?


3. dulu zaman aku kecik, sibuk org sana sini hias basikal solek sana sini..aku pun sama je.basikal aku chantek....mcm2 dimodified.dan suma menggunakan duit aku sendiri.duit saku pergi sekolah aku hadkan pd paras tertentu.simpan sikit2 lama2 jadi bukit...salah!!sbb lama lama jadi banyak,bukan bukit...tukar aksesori 1 per 1...puas hati meyh!dan apa benda pun yg aku nk,byk yg kena usaha sendiri...dari kecil mcm tu


4. masa kecik jugak...kalau aku ada suka kt seseorang,aku jadi malu untuk berhadapan dgnnya..xakan pernah skali bertutur dgnnya...bila jumpa mesti mengelak....kenapa ha??tanyalah aku masa kecik dlu..buat apa tny aku skrg.....benda ni terbawa bawa smpai aku skolah menengah kot.


5. aku pernah kene tolak dgn org gila masuk dalam longkang di dpn umah opah aku.kepala jatuh dulu dan dlm longkang tu ada batu bata...yg aku ingat,bapa saudara aku pegang kaki aku,kepala aku kebawah mcm ayam yg baru lepas kena sembelih...pergi klinik,berapa jarum agk2??mesti r 1...sbb jahitan yg byk..bukan jarum.


masa aku zaman skola menengah


6. seriyes aku mula belajar bergaul dgn org...mula membentuk diri aku yg mampu buat org sengih2....semuanya sebab SELAMBA yg menular dlm diri....hahaha...aku selamba.aku xpeduli org.org xpeduli aku gk...eh yeke?


7. kotiaw yg xsedap di kantin skolah dulu membuatkan aku agk fobia untuk membaham kotiaw dewasa ini. tp sekarang dh boleh kot cuba mkn kotiaw.....serius!kotiaw tersebut mmg xsedap,keras,memualkan,membunuh lidah.....


8. aku pernah simpan rambut smpai paras dagu....hahaha...tp ade r dlm 20-30 helai..(sekelompok je r).xramai yg thu sbb ianya tersorok disebalik rmbut rmbut pendek lebat aku yg laen.xpernah pun kantoi...hebat x aku?hebat bukan? sbb dlu rasa teruja bila berrambut panjang.


9. aku paling xsuka kena gosip kt sekolah dlu.lagi lagi kalo benda tu benda yg xbetul lgsung...tau tau je dh ada crita itu ini...........
sialan betulll...org pndg slack dowh...


10. SPM dulu aku ni banyak main.tu yg result truk nak mampus tuh...org byk yg dh berubah...suma pegang buku je...aku pegang ape?rasa mcm nk pulangkan je katil asrama kt bilik tuh kepada pehak skolah...biar aku xberkatil lg bagus.sng cite,org len dh maju smpai tahap teknologi jepun,aku masih di bangladesh lg....



masa aku remaja...


11. aku kerja kilang lepas SPM.fuhh...selamatla hanya sementara..penat gila.jgn r kerja kilang...belajar r rerajin.serius!!kalo x,nanti ada awek kilang yg sangkut pd anda.....


12. masa kt matrix pun aku banyak maen.gila futsal.gila bola.tp matrix mmg terbaekkk r....aku jumpa sahabat2 yg sgt bez...mmg bez ahh.sng kata,aku suka r masa matrix dulu..........geng2 aku,geng2 futsal aku,budak2 kelas,budak2 lecture,org2 perut bumi,dan hill tempat lepaking hingga ke dini hari.(xsmpai pun sbnrnya)


13. masuk je U,aku rasa aku dh meningkat 1 fasa dlm hidup.memang aku sgt tidak serupa drpd aku masa skolah dlu mahupun msa mtrik dlu...tp aku xpuas hati gila,masa mula mula dulu...mber mber ckp aku ni kerek gila.muka nk cari gaduh je......pehhh...kejam syial korang.bila mereka kenal hati budi aku..hahaha...baru mereka tau....mereka kata aku ni GILAAA?


14. aku penggemar musik musik bebas dlm dan luar negara.tertakluk kepada genre yg aku tetapkan sndiri...dan peningkatan 1 lg fasa dlm hidup aku bila aku ditaja JPA.upgrade diri sendiri...mula mencari sesuatu yg aku xpernah ambil peduli dahulu....dan aku sgt bersyukor...bersyukor dgn apa yg aku ada skrg,juga berbangga menjadi diri sendiri..tiada sesalan menjadi AKU.


15. ada 1 kekosongan dlm hidup aku skrg tlh terisi.merujuk kpd post "kekurangan taraf hidup" di bwh...aku sudah bersedia menghebahkannya di TV3!!!!!



ini cerita hidup aku.
kalau mahu berkongsi cerita dgn aku.
buatlah tagged ini dan beritahulah aku...

4 ulasan:

...sarah n... berkata...

yg no 15 tu takleh blah ye. haha!

aYato berkata...

haha..
tol3..
cm taw jek
ngeng3

naim berkata...

perghhh

sebak bace cite ni
menitis air mata

TIKUSMANDO berkata...

ape plak xleh blah?
jeles r tuh...hahahahaha


sebak kan crita aku?
tu sebab dh besar aku asik gelak je....