Ahad, 6 September 2009

diari ramadhan tikusmando II (edisi misteri)

seperti pagi pagi kebiasaannya,aku membangunkan diri aku dari lena yg indah
hasil kerjasama mr. sony aku yg bertindak sebagai penggera kelenaan.
terima kasih diucapkan kepada mr. sony aku,jasamu dikenang!


sedang aku terjaga dari lena,mata aku tertumpu tepat ke suatu sudut di ruang tamu rumahku
(aku tidur di ruang tamu seorang diri ketika itu)
sudut dimana segala perkakas seperti periuk nasik,pinggan,kicap,seterika,beras,sudu dan piring bersemayam.
dengan pemandangan yg sedikit kabur,sayup sayup kelihatan kelibat rakan rakanku yg sedang rakus bersahur..
haram betul tak kejut aku!
bingkas aku membangunkan diri lalu terus masuk ketandas untuk membasuh tangan
tanpa memikirkan bahwa sebenarnya aku tiada juadah untuk disahurkan.
ahhh...akan aku raih juga simpati mereka, asalkan perut yg fana ini terisi.



kekecewaan sedikit menular apabila jam talipon aku baru menunjukkan kira kira jam 3 lebih..
mak aihh,pagi maseh muda...awal mereka bersahur hari ini.
tak apalah,berbekalkan prinsip 1Malaysia dan prinsip mahu melambat-lambatkan bersahur,
aku pun menyambung semula kelenaan aku.
membiarkan sahaja mereka di sudut sahur itu untuk mereka terus menyahurkan diri masing masing..


...............




what the heaven????
semua budak rumah ni tidak mengaku bahwa mereka bersahur pada masa itu...
habis aku nampak sapa bai?



- kau mengigau kot time tuhh... (jadah apa mengigau,...aku dh bangun dan basuh tangan dah kot time tuh...)

- jam kau tak betul la tu (aku tengok mr sony dengan mr nokia aku,dua dua waktu yg sama...salah jugak ka?)

- ada budak laen kot bangun sahur time tu (haram!aku dah menjalankan survey dah,semua sahur lain lain waktu disamping ada juga yg sahur di dlm mimpi)



*serius aku sedar masa tuh,aku mana selalu mengigau...senang juga untuk terjaga...sebelum tidur basuh kaki,baca doa jugak.
ke aku baca doa makan sebelum tidur?




5 ulasan:

SOT COMEL JANGAN JELES berkata...

uish...
gile cuak...
sapekah yg ko tgk tuh...??
aishh~

iylia berkata...

amat menakutksn..

BajuKurung berkata...

lu di alam barzakh kot.. gua suspek la..

she-G berkata...

bagus la komen BK..wahaikkkk...bukan geng2 tikus ke?leh masuk selangkah ke alam misteri neh

TIKUSMANDO berkata...

jangan biarkan diri kalian diselubungi.....

misteri....................................