Sabtu, 5 September 2009

aku,mat gian dan telefon.

di keheningan 2.30 pagi semalam,aku telah digemparkan dengan suatu panggilan misteri yg tak diundang.
nombor yg mendail aku itu memang aku tidak kenali sama sekali.
terlintas di fikaran aku kalau kalau itu merupakan panggilan hangit HOT FM,
ternyata jangkaan aku meleset.(faizal ismail pun tgh tidur kot time nih)

tenang aku menjawab panggilan itu,manalah tahu kalau kalau ada awek tersasar ke nombor aku
terdengar suara seorang lelaki...dan lantas aku bertanya
"ya mau cakap dengan siapa??"

die membalas
"kau siapa??"

aihh...agak kurang hajar jugak,dia yg buat panggilan,dia pulak yg tanya aku siapa..

"kau ni siapa??nak cakap dengan siapa ha??"
aku bertanya lagi...

"aku nak cakap dengan kau la..."
tambah mamat itu

"kau dah salah nombor ni,sori....please try later" (ala ala operator)
sambil menamatkan panggilan telefon itu.


tiba tiba mamat itu menelepon lagi,
haish,..dia ni memang nak kena ajar nih.
aku pun apa lagi...bingkas menjawab..

"kau nak apa??kau dah salah nombor la b*d*h.....!!!"

dia jawab, "aku nak batu la wei,badan aku dah sakit sakit nih...tolong r.."

memang sah sah dah kau ni mat gian...
maka dengan itu,bermulalah sesi ice breaking aku dengan mat gian itu
disulami dengan caci makian cerca cercian aku terhadapnya
(malang sungguh dia sebab salah nombor pada masa yg salah,aku tgh kacau bilau kot masa tuh)


kenapa mat gian betul betul advance ha sekarang?
antara ciri ciri mat gian itu yg dapat aku petik ialah:

1) mempunyai tahap keyakinan diri yg tinggi (sebab dia yakin betul aku ni tokai dia,sampai cakap aku ni pandai berlakon)

2) menggunakan teknologi sedia ada (dia mampu membeli topup fon dan menghabiskan kreditnya untuk ber ice breaking bersama aku melalui telefon)

3) cakap berbelit (mula mula mengaku ada di kg baru KL,tiba tiba lepas tu cakap dia ada kat sg. buloh...bodoh!)

4) mempunyai tahap makian yg baik.

5) juga tahap kesabaran yg sedikit tinggi (selepas menerima segala makian aku yg sarat dengan bahasa bahasa indah)

6) tidak berputus asa (masih menelepon aku berkali kali walaupun dimaki hamun)

7) berpotensi untuk melakukan jenayah (tiba tiba mengaku kenal awek aku,yg ni memang aku nak tergelak kaw kaw nye...lepas tu ugut aku pulak)

8) degil tapi benak (menuduh aku berlagak ustaz selepas aku mentazkirahkannya; betul ke ni aku?)

9) pandai berpuitis (membahasakan ganja sebagai "batu"...puitis bukan?berlapiklah kononnn..)



............



*kalau kalian di posisi aku yakni posisi menegak ketika itu,apakah tindakan membabi buta kalian?


2 ulasan:

pandangan terpuji berkata...

sg buloh sg buloh jgn sebot ek
sensitive au!!
tetapi usaha mentazkirah beliau a.k.a mat ganja adalah satu usaha yg murni
teruskan usaha anda
kembangkan bakat yg anda ada
boleh diasah ngan pengasah
haha
=p

tikusmando berkata...

sejak dari darjah 3,aku dah tdak pernah ada pengasah.