Isnin, 14 September 2009

domino pizza

aku melabuhkan kepenatan aku diatas tilam bujang bewarna oren yg terdampar di ruang tamu rumah ini, penat kot,...kelas dah khatam awal untuk hari ni,
tup tup ada meeting pulak.
tak apalah.

nih esaimen berlonggok longgok lagik nih,
tapi gaya tidur mcm esok tu adalah cuti umum.
ah lantaklah, aku peduli hapa.janji tidur aku cukup untuk diqada kan mlm ni
dijangka malam ini sgt mencabar dan mungkin sekali lagi bakal menkelim tidur aku yg tiada pernah cukup.

baru je alam mimpi nak jemput aku kesana, sebab ada seorang gadis tunggu aku di sana
kebelakangan ini dia je yg membuat aku bersemangat waja untuk tidur,haha.
mengarut.
berbalik kepada isu sebenar..

datang 2 orang akak, mengetuk pintu rumah ini...,
kawan kawan aku yg len pun melayanlah 2 org akak itu.
akak domino piza kot, tak pun part time domino piza, tak pun cleaner, tp tak logik pula.

mereka membawakan promosi yg baunya seperti menarik dan menggamit kalbu
aku masih lagi terdampar dibawah selimut, sepertinya malas untuk mengambil tahu isu isu semasa piza dewasa ini. tapi sedikit segan disebabkan selimut yg sedikit uzur syarie, manala aku sempat tampal kerongakan yg jelas terpancar di selimut aku tu.

tapi, dengan tak semena mena, aku bingkas bangun.meluru ke arah mereka,
mengambil wang,
membayar dan mengambil baucer hebat itu
fullamaaakkk..kental sekali tindakan aku.
kawan kawan yg melihat, seperti dirangsang dan lalu mengikut jejak langkah aku.

lahirlah niat murni dalam hati
(wah...kalau dapat belanja encik rusli dan puan naimah bersama anak anak mereka dirumah,mesti menarik bukan??)
bukan senang nak dapat baucer murah murah sambil muka merah merah sebab aku lupa aku pakai seluar pendek time tuh.

tapikan, setelah berfikir secara waras
dan membuat penyelidikan di internet
baru aku sedari bahwa di Ipoh,
tiada Domino pizza.
haram!


sapa sapa rasa nak aku belanja, cepat cepatlah mesej aku
atau call aku
buat buat tanya khabar.
tak apa, aku faham.





3 ulasan:

BajuKurung berkata...

gua bkn xnk.. tp domino2 nie gua x brape layan.. ahaks..

TIKUSMANDO berkata...

sekarang ni aku hijrah dari megy kari kepada domino piza.

soal kata,lidah boleh bohong.

soal rasa,tak!
lidah tak boleh bohong.

she-G berkata...

ecececeh...hahahaha