Jumaat, 25 September 2009

kias-kiasan.

aku memandu keretapi, dan berasa yakin yg aku berada di landasan yg tepat.


aku menjadi seekor helang, dan telahpun mengunci mangsa (target lock) walaupun ianya jauh.


aku tak reti menabur kata kata, tetapi kata kata jujur itu membuatkan aku disenangi.


aku pergi temeduga, dan para penemuduga sudahpun tahu segala macam di fikiran aku.


telah aku curahkan air sebaldi ke lantai, tetapi lantai itu masih kering.


aku masuk suatu pertandingan, dan aku layak ke pusingan seterusnya sedangkan hakikatnya aku sudah kalah awal.




kenapa mesti bila aku sabar beratur di mesin atm, tetapi ada orang senang senang potong barisan dan mengeluarkan sejambak duit.
dan orang itu beredar membawa duit duit yg sejambak itu yg semua orang kepinginkan termasuk aku, dengan amat mudah dan senang hatinya. (berbaur keciwa)

adekah aku sedikit terlambat?

5 ulasan:

Shoot Vengeance berkata...

sgt b'kias sehingga agk sukar utk ak memahaminya.

TIKUSMANDO berkata...

eceh,..
tak faham kan?

she-G berkata...

errr.....(kelu)

she-G berkata...

nape tak sound tepek jer org potong Q tu

TIKUSMANDO berkata...

malas nak rampas duit orang.