Sabtu, 3 Oktober 2009

aku tak puas hati.

aku tak puas hati.

sebab hari ni aku dengan rela hatinya membiarkan awek merah aku terbiar di bawah naungan panas matahari. kenapa?
sebab tiada pelekat kenderaan uitm. jadi awek aku tidak boleh menapak di fakulti.
dey pakgard, balik buat revision dulu. jangan kasi susah orang laen
kaji dengan tulus dan mulus sistem permohonan pelekat tuh,
aku takut esok ada jugak pondok pakgard yg disimbah cat merah je.
pasal hal ini jugalah aku telah dengan selamba badak sumbunya meninggalkan kunci motor di motor,
lalai, lalai....
aku lebih rela kehilangan syiling 10sen daripada kehilangan sebuah motor.



aku tak puas hati.

aku cukup tak puas hati kalau taim aku tengah mencelah di celahan kenderaan yg sedang mengalami kesesakan, tiba tiba ada kenderaan yg nk bertukar lane.
hoi!
suka suka hati nk tukar lane, cuba duduk lane tuh diam diam.
sabar la sikit...tak tengok iklan "kalaulah saya bersabar, maafkn saya mak....." ke ha?
nak tukar lane sangat pegi maen boling la.



aku tak puas hati.

tadi dalam lif, ada seminah and semamat ni berborak borak gaya lebat.
mereka menggunakan kata ganti diri yg telah diinglishkan, maju kehadapan bukan?
(penggunaan i, you, i, you yg menggeletek telinga aku)
dan semamat tersebut telah mengaku kepada seminah bahwa dia mempunyai inglish yg baek.
kaget aku. kagum. bukan senang mahu jumpa mereka yg berani kerana benar!
lepas tu semamat itu bermadah lagi,
"tp grammer i tak hebat la..."

kalau grammer lu tak hebat, inglish lu kelaut jugak lah tu........................................



aku tak puas hati.

tadi masa nak ambil potostat,
2 org cine haram yg jaga kaunter telah membuatkan aku terpinga pinga.
boleh plak die tidak mengendahkan kewujudan aku disitu,
konon konon bertalifonlah, menekan papan kekunci PC lah.
konon konon sibuklah tu (aku tak peduli kalau die betul betul sebuk)
setelah aku mengetatkan wajah aku seperti lim tat, barulah dia tahu yg aku ni sebenarnya bengis.
berkesan bukan taktik aku?



aku tak puas hati.

tolong tukar orang domino pizzas punya customer service center kepada bangsa yg lebih memahami tatabahasa melayu.
nak skeaping pun elok elok lah, tak payah lah sleng sleng.
menyusahkan aku yg nak membazir baucer pizza ni je....
last last order atas talian je.heh
tolong hantar die tusyen bahasa melayu sekali dengan budak UPSR. PTS, jika boleh.


aku tak puas hati.

budak budak kat sini makin meningkat tahap ke zoo-an mereka.
kalau aku dapat la budak yg maen mercun tetengah malam buta,
memang.................................................memang aku salam dia.
dia tak tahu ke anak aku nk tido?


















5 ulasan:

BajuKurung berkata...

gua syak lu luepe bc yassin la mlm jumaat hr tu.. sbb tu hdup lu complicated.. haha..

twilight berkata...

kat tmpt ak pun slalu gak r ad makhluk yg x b'tgjwb maen mercun
smpi ustz kitrg mengamuk...

klu ak jmpa mamat yg maen mercun tu
dgn kuasa yg ak ad dblok
ak akn halau dia dr blok ak
waha3 bru padan muke dia! >=]

TIKUSMANDO berkata...

lama sudah aku tidak melunakkan kemerduan bacaan yaasin dlm rumah ni.
siaplah mlm jumaat depan!


berkuasanya kau razali!
(takjub)

...sarah n... berkata...

lepas tu semamat itu bermadah lagi,
"tp grammer i tak hebat la..."

kalau grammer lu tak hebat, inglish lu kelaut jugak lah tu........................................




---------------------------


aku syak mamat ni sedikit ade down syndrome.

Shoot Vengeance berkata...

bnyk tol ko xpuasati eh