Rabu, 16 Disember 2009

Malaysia membara!

semangat 1 Malaysia yg telah aku semat di dada sejak berusia dua tahun membuatkan aku rasa terpanggil untuk berbicara tentang situasi bola sepak tanah air dikala sukan laut di Laos dewasa ini.

kepada anda yg tidak tahu apakah yg telah terjadi dengan pasukan bola sepak Malaysia di Laos, ternyata kalian lebih cenderung untuk mengetahui skandal seks Tiger Woods berbanding bola sepak.

semenjak Malaysia mengalahkan Thailand, aku sudah dapat merasakan bahang kehangatan corak permainan bola sepak Malaysia yg kian enak ditonton.

juga bertitik tolak daripada itu, RTM juga dengan rasa sekelumit keberbaloiannya, telah membawakan siaran langsung perlawanan itu ke udara. kredit kepada RTM sebab Malaysia dah menang, berbaloi-baloi!

kemenangan ini membawa 2012 erti kepada aku yg walaupun gagal untuk ke stadium nasional Laos, namun tetap memberikan makian padu di hadapan kaca TV.

mujur ulasan mantap Hj Hasbullah Awang, sedikit mengipas ngipas hati yg kian berasap ketika melihat kubu Malaysia diserang seperti todak melanda Singapura.

apa apa pun, aku tetap bangga jadi rakyat Malaysia. kalau kalah boleh maki, kalau menang sibuk nak puji.

aku tak mahu mendabik dada lagi selagi pingat emas bukan kita punya. aku tahu pemain Malaysia sudah lama menantikan sokongan serta puji pujian dari aku.

kalau nak, bagi la menang lawan Vietnam nanti. laukkan mereka!

skuad B-23 memang setail lah...ni mesti hari hari tuisyen isnin-rabu pukul 4-6 petang dengan Sir Alex Furguson Che Ngah.







Tiada ulasan: