Sabtu, 19 Disember 2009

tatkala itu.

tatkala mempelai mempelai sibuk memikirkan bajet perkahwinan mereka,


tatkala kad undangan kenduri diterima lebih banyak daripada mesej mesej di dalam inbox talipon tangan aku,


tatkala kanak kanak yg mahu menggapai kematangan resah memikirkan ketajaman pisau tok mudim dan kehalusan jarum doktor,


tatkala pemain bola sepak Malaysia sibuk menggigit pingat emas yg dikecapi di sukan laut Laos,


tatkala tarikh tetap persetujuan untuk pulang ke Puncak Alam masih samar samar,


tatkala awek merah aku mengada ngada mintak ditambah solekan,


tatkala duit di akaun simpanan bagaikan rapuh terhakis dek ombak ombak perbelanjaan,


tatkala game Pro Evolution Soccer 2010 aku sekali lagi, bukan, berkali kali sudah mencari gaduh dengan aku,


tatkala AC Milan si hati merah hitam aku diundi bertemu Manchester United si syaiton merah bertongkat cabang tiga,


tatkala kaki kian menggeletar mahu menendang menyepak menekel bola,


tatkala itu dan ini...









macam mana perjanjian boleh temeterai yg mengatakan aku bakal ada 'gadis' menjelang sem 5 kelak?

macam mana?

*aku tak nak kalahhhh..!!!

6 ulasan:

koPi kEpaLe beRapi berkata...

'gadis'?

TIKUSMANDO berkata...

tak kan balak pulak?

aku masih waras.

fauzanajohari berkata...

whoa~ =D

^^ PinKy_FuNKy ~~ berkata...

smoga awk dpt gadis yg baek utk awk yek..hehe

btw,isaunyeee AC MILAN nk lwn MAN U sy..hehehe...glory2 man U!!walopn AC MILAN ade perembat halilintar tahap petala langit yg ke-7,man U xkan kalah!!hehe ;P

TIKUSMANDO berkata...

kalau gadis tu wujud la.

MAN U hebat. aku akui. kalau tak menang dengan Milan aku yg umbang ambing ni aku tak tahulah

pinky_funky berkata...

tula pasai..klo kalah jugak,segannnnyee sy..wuhuuu