Jumaat, 19 Februari 2010

dua kuda.


runsing juga aku sebenarnya.


benda ni dah lama dah aku perasan. tapi aku kurang pasti kalau kalau orang lain perasankannya atau tidak.


jadi aku pura pura tidak perasan.


entah bila kali terakhir aku menunaikan solat jumaat di rumah, maksud aku, di masjid berdekatan rumah aku di Ipoh, aku sendiri kurang pasti.


maklumlah, sekarang kan aku sudah menjadi warga Puncak Alam Fasa 1 kawasan tertutup.



namun, hari jumaat kali ini, bukan calang calang jumaat.


kemerduan khatib membaca khutbah dan kekhusyukan aku mendengarnya diganggu gugat oleh sesuatu. oleh seorang brader.


aku tak pernah berkesempatan menatap muka brader ini. apa yg pasti, port sembahyangnya tidak pernah bertukar.


tanpa aku sedari, minda aku merewang bagaikan memanggil suatu memori yg pernah dicetus berkaitan brader itu.


ya, inilah brader itu.



brader yg aku sememangnya me-respek-inya.



setiap kali jumaat beliau memakai baju t-shet raunnek bertulisan -the "two horse" brand- dibelakangnya.





hampir setiap kali jumaat pasti dia ada.

bersama baju tulisan megahnya itu.








dua kuda kucing berlari,

mana kan sama si kuda belang,

dua kuda boleh kucari,

setiap hari jumaat time semayang.



Tiada ulasan: