Ahad, 28 Februari 2010

seorang Farhana.


ini cerita gembira hidup aku. semalam aku bersama rakan rakan melepak lepak bersama di sebuah kedai makan sambil layan raja lawak.

turut serta dalam sesi lepak melepak itu ialah Farhana (bukan bumi kenyalang).


Farhana ni merupakan gadis yg habis melayu lah. rebutan teruna sepanjang zaman. muka manis macam kicap manis kipas udang, mata bersinar seperti rembulan, gigi putih seputih dinding nippon paint, senyumannya mesra, cepat dan tepat.

stended melepak, mesti berdekah dekah punya. bukan sebab raja lawak tu lawak, tapi sebab topik topik lawak yg diutarakan memang cukup padu lawaknya.


ahh. aku tak kesah semua tu. tapi yg aku kisah sekarang ni, Farhana ni. huish. Farhana tuu. sebelah aku tuh dia duduk. namun disebabkan sifat kool dan selamba dalam diri, aku pun pura pura tidak kesah akan kehadirannya di kelompok melepak itu.


entah mengapa. tiba tiba keberanian muncul. tak pernah aku duga benda macam ni boleh terjadi.


selamba je.



sudah. kikis tanggapan kau orang.


bukan aku yg mula dulu, tapi dia yg dengan tak semena mena pas surat kat aku di khalayak ramai.


katanya, dia suka pada aku.



berderau. aku mengambil masa kira kira seminit 25 saat menghabiskan bacaan walaupun surat itu kurang tiga baris.


jantung seperti dipaku paku dengan paku pakis. darah jenis AB mengalir laju merentasi had laju. apa patut aku buat?


Farhana?


tapi kenapa mesti Farhana?


aku langsung tak pernah kenal siapa.




maaf Farhana kerana kau terselit dalam mimpi aku.




4 ulasan:

Asnie.baik.sangat berkata...

hahahahha bongok....mati2 igt betol...haha

TIKUSMANDO berkata...

memang betul pun berlaku dalam mimpi.

Asnie.baik.sangat berkata...

huhuhuhu...nampak sgt ko tgh mencari cinta....hahahaha

Tanpa Nama berkata...

farhana?????