Jumaat, 5 Februari 2010

rukun tetangga.


baru sebulan lebih para bujang mendiami rumah yg berlagak, sudah ada segelintir jiran, bukan, satu sahaja jiran yg tidak berpuas hati.


rilek. jangan kalut. aku cerita satu satu.


walaupun bujang bujang itu ganas dan gangster, tapi harus diingat... gangster juga bisa terguris.


lebih kurang jam 12 tengah malam, setelah selesai mengerjakan futsal, maka tibalah bujang sekalian kerumah mereka.


ternyata kepuasan bermain futsal yg mereka kecapi tidak bertahan lama, dek kerana disentap oleh satu suara yg memberi salam.


maka keluarlah tiga daripada sembilan penghuni rumah itu untuk menyambut salam diberikan sambil tertanya tanya siapakah gerangan yg sebegitu megah tampil memberi salam di malam malam.


"ni sapa punya kereta ye?" (nada keras.)

"ni member punya kereta, dia ada kat atas. boleh tahu, kenapa ye?" (nada lembut sopan bukan kepalang.)

"ni nak pesan sikit, jangan bawak kereta laju laju sebab sini kawasan tertutup." (muka berubah menjadi bengis.)

"oh, mintak maaf ye...terima kasih." (masing masing tersentap.)



kami tidak menyalahkan beliau. mungkin waktu anaknya bermain pada tengah malam. siapa tahu?

mungkin selepas ini ada speed trap dipasang di dalam taman ini. juga siapa tahu?

rasanya had laju masih lagi dipatuhi.



_____________________


selang satu malam, datang lagi orang yg sama. kali ini kereta kancil salah seorang ahli rumah ini pula menjadi mangsa.


"dik, ni akak nak cakap sikit ye. tadi akak nampak adik memandu laju tadi. bukan apa, takut takut kalau ada kucing melintas ke, budak budak ke, susah sikit nanti."

(kali ini si isteri bersuara dari dalam kereta, dan terus berlalu pergi.)






memang sah anak dia main tengah tengah malam.

lepasni kalau signboard kucing melintas tak dipasang, aku sendiri akan mencampuri urusan rukun tetangga taman ni.



jangan sampai aku melepaskan batuk di rukun tetangga.







5 ulasan:

meera^da cute..*_* berkata...

hahaha...die jeles kat umah ko byk kete..

she-G berkata...

dasat....hoh!!!!rasanye family tu ade masalah kejiwaan la...


hoh!!!sure melayu kan kan??

mate berkata...

hanya kereta aku shj lagi yg belum kene...nmpk sgt diorang gerun ngn kete aku...hahaha

TIKUSMANDO berkata...

gerun tengok calar balar kat kereta ko, jiran jiran takut.

konfom melayu. anak melayu je main tetengah malam.

rumah ni ada 3 kereta. 2 kereta kebal, 1 kereta bebal.

Asnie.baik.sangat berkata...

hahahaha standard la berjiran dgn umah yg ade family.
:p