Rabu, 7 April 2010

lalat musuh no.2 negara selepas dadah.


dadah perosak ummah. adakah lalat perosak akhlak?



akhlak aku tercabar hari ini kerana seekor lalat. bodoh punya lalat, kecik kecik tak nak masuk tadika. sudah dewasa, langsung tak berbakti pada negara. buktinya? jutaan lalat menganggur di Malaysia sekarang.



dahaga di petang hari, maka aku capai la air teh O ais tiga serangkai tengah hari tadi punya. sedut guna seterow.



sambil sambil sedut, sempat lagi aku mengintai air teh O ais itu yg semakin luput manisnya, takut kalau kalau ada semut. sector clear, maka selamat diminum.



namun, sejauh mana ianya selamat? dan sebertuah mana aku?



tatkala aku mengintai air itu dari tirai kamar untuk memastikan tiada semut, lalat itu sudahpun termasuk di dalam mulut aku rupanya. patutlah air teh O ais itu bertambah sedapnya.



mujur tindakan refleks separa sedar aku, menyebabkan aku tidak menelan sesuatu kelibat yg aneh yg terasa di dalam mulut. oh, mujur.







apa lagi, aku bertindak keras terhadap lalat itu dengan mengunyahnya ibarat seperti gula gula getah. rasakan, biar hancur tulang belulangnya.



tak percaya?



aku sendiri pun tak percaya bila aku menipu.



yg pasti, lalat itu masih hidup dan bergerak gerak manja apabila aku keluarkan ia dari dalam mulut aku.





dan aku tak fikir panjang, terus ke gerai goreng pisang melempiaskan nafsu.









3 ulasan:

menaribagaibintang berkata...

hahah celaka tul lalat tuh

she-G berkata...

tak pe..lalat tu dah terselam dalam air kan..boley minum

darurat..hehehe

TIKUSMANDO berkata...

ala lalat je pun. katak hari hari makan lalat, tak penah keracunan pun.