Isnin, 21 Jun 2010

kilang kayu kayan.


cuti sem dua bulan ni, sebulan aku habiskan untuk muhasabah diri, sebulan lagi aku habiskan untuk mencari nafkah di siang hari.


setelah pergi mencari kerja di KFC, McD, Raja Burger, dan lain lain lagi tempat kerja kelas atasan, maka akhirnya usaha aku itu berbaloi apabila diterima bekerja sebagai pembantu kerani di sebuah kilang kayu kayan.



namun, seksa yg ditanggung amatlah perit. waktu bekerja 8-5 memaksa aku untuk belajar bangun di pagi hari. walaupun di didik sejak dari kecil untuk bangun pagi sehinggalah usia aku menjangkau 18 tahun, namun tabiat suka membuka mata ketika matahari sudah tegak adalah tabiat yg paling sukar dikikis.



sekarang, aku bersahabat dengan pekerja pekerja kontrak seperti Ah Keong, Ah Choong, Ah Chye, Ah Kong, Ah Faut, dan pelbagai jenis Ah Ah yang sewaktu dengannya. sehinggakan aku sendiri digelar Ah Jit. sungguh jauh terpesong daripada nama sebenar. tak mengapalah.



oh ya, kerja mestilah datang awal, kerana tepat pukul 8 pagi, anjing anjing kilang aku beserta anjing anjing dari kilang jiran akan berkumpul tepat di pintu pagar untuk upacara lagu negaraku. jadi, kalau lambat, maka terpaksalah meredah arus arus najis yg bertempiaran.




aku rasa kilang tempat aku bekerja tidak mempunyai sebarang daya penarik. pada aku, yg menarik ialah anak anak anjing yg comel comel. aku usap pipi anak anjing itu, dan balik rumah, aku samak.


bodoh kan?



jadi jangan risau, aku tidak sebodoh itu. masih lagi boleh mengawal nafsu.




namun setelah menyelami dunia anjing, anjing sebenarnya memang seekor (kata ganti diri untuk haiwan) yg pengecut.




dan aku kasihan, kecil kecil comel, bila dah besar, jadi anjing.






3 ulasan:

~~NuR~~ berkata...

hahahha..dorg dh konpius tgk mke ko tu..tu dpt ah jit..
dei..kcik2 pn anjing ttp anjg gak kn???

BajuKurung berkata...

17/5 - 21/6/2010 amat lame tmpoh utk blog lu bersawang.

TIKUS MANDO berkata...

anjing masa kecik muka tak matang. takdela anjing sangat rupanya.


maka hari ni aku akan menyapu sawang sawang tersebut!