Sabtu, 26 Jun 2010

orang kuat.


hari ni hari terakhir aku sebagai seorang kerani kilang kayu kayan. fuh, sungguh tidak kusangka yg aku dah berjaya melalui segala onak ranjau berliku sebagai seorang pekerja kilang yg tidak melampau. segala bibit bibit kebosanan sudah aku lalui dengan bosannya. serius, bosan.



tapi tadi, taukeh aku tiba tiba membicarakan tentang Ah Bee, seorang supervaizer yg umurnya dalam lingkungan 50-an, yg sangat menggelabah kalau buat kerja. taukeh aku merungut sebab Ah Bee ni selalu buat kerja tak ikut prosedur. degil. dia ingat kilang tu dia punya? kilang tu taukeh aku yg punya tau.




amoi lagi dua orang pulak terdiam, bila tiba tiba je taukeh cakap pasal hal hal peraivesi macam tu pada aku. mungkin ni masalah dalaman mereka. aku apa peduli, minda aku masa tu sedang asyik menunggu kunjungan pukul 1. balik rumah, tidur.




taukeh aku siap nak belanja makan. tapi aku tolak atas alasan mak di rumah sudah masak. aku ingat kalau aku kerja lagi 3 bulan, aku dah boleh pegang saham kompeni kilang tu la. hal hal sebegitu pun taukeh merungut pada aku.





padahal, aku tak pernah merungut pun yg mak aku ada fesbuk pada taukeh.




3 ulasan:

~~NuR~~ berkata...

hahaha..cmtu ptt ko stay je lg 3 bln..cpat skit ko leh pinang amani ko tu..n btw, slamat b'sabar mlyn ibu anda b'facebooking..hee

Alilarocha berkata...

bpk aku pun ada fb,

Alilarocha berkata...

terkejut duh