Khamis, 12 Ogos 2010

terawih pertama yg mengenyangkan.



jiwa bergelora berkobar kobar menanti ketibaan ramadhan. sebaik sahaja azan maghrib berkumandang, diri disiapkan dan diperkemaskan dengan berkain pelikat beserta baju melayu dan berkupiah tanpa tali kaledar.


setelah siap, maka ketibaan isyak pun dinanti. namun, sebelum isyak sempat tiba, talipon bimbit berpenggera yg aku miliki berbunyi menandakan terdapat panggilan rasmi.


butang hijau berlambangkan talifon ditekan.



_________________



aku, Farid SMJ dan Faiz Ujang bergerak menuju ke Klang Sentral untuk mengambil Naim Suhut yg baru sahaja tiba dari kampung halaman.


kemudian, kami singgah di Mc Donald. berkain pelikat. berbaju melayu. peduli apa?



yg penting semua orang di Mc Donald pasti terasa dan lantas memuhasabah diri,

"eh teruknya aku ni, tak pergi terawih macam budak budak tu. kan dah boleh terawih malam ni."




walaupun jam terang terang pukul sembilan suku.




3 ulasan:

BajuKurung berkata...

amat terang terawih lu barai.

she-G berkata...

alah...diorang y tak g trawih tu mmg tak besa trawih..dun wori..sure tak tau pkul bape abes trawih..hahaha
-sy y juga tidak bertarawih-

amira berkata...

haha.. takpe.. niat nak bertarawikh dah kan???