Selasa, 7 September 2010

budak budak zaman sekarang.



hari ni, ada sorang budak sekolah adik aku, sibuk nak mengorat adik aku. ai aku pulak yg rimas.


sebagai seorang abang lelaki, ye, aku ulang, abang lelaki... aku berasa rimas apabila mendapati bahawa terdapat lagi manusia manusia yg belum lepasan SPM cuba untuk mengorat adik perempuan aku dengan cara yg begitu mundur sekali.


pergh. rasa macam nak maki pun ada. tolong la pergi kursus kawin dulu lepastu barulah nak mengorat orang.


mundur gila. ape barang main kol kol lepastu bila orang angkat, senyap. lepastu kol kol lagi. berani perkenalkan diri la, cakap jujur jujur nak bekawan. sapa nk marah?


nak kacau pulak, takde taim lain, taim nak berbuka puasa jugakla dia nk kacau. dia tak tau ke adik aku sibuk tolong mak aku kat dapur tu? dia tak tau ke yg aku taim tu sibuk duduk tunggu makanan sampai?


pening betul aku dengan budak budak zaman sekarang ni. nak maki, anak orang. tak maki, menjadi jadi. nak bagi kaki, kejap lagi benjol dahi.



aku replaikan mesej tu baik baik. adik aku tak tau pun, dia kat dapur.



lepastu dia boleh balas, "manjanya dengan abang, haha"




pergh, budak ni kalau datang rumah ni, aku tak cakap banyak, memang aku salam dia.















5 ulasan:

an.afiqah berkata...

salam kat pipi dia . heh .

btw , kalau buad pop-out punya komen box nh lagi kewl .

saja suggestkan :DD

TIKUS MANDO berkata...

pop-out punya komen?

macam pernah dengar.

MEDO (Bukan Nama Sebenar) berkata...

zmn smakin maju...tak macam zmn kita dlu2

~~NuR~~ berkata...

"sebagai seorang abang lelaki, ye, aku ulang, abang lelaki..."
mrujuk ayt di atas..ade ke abg pmpuan?
n aku pn stuju ngan cdgn pop-out komen tu =P

TIKUS MANDO berkata...

pop-out komen tu macam mana?