Selasa, 7 September 2010

kantoi busuk



masa berbuka puasa tadi, aku memang terperangkap.


kantoi busuk.



aku tak dapat nak menyembunyikan kesan luka di jari dan siku aku. baru dua hari aku berada di rumah, namun akhirnya kekantoian jua.



sememangnya naluri seorang ibu terhadap anaknya, adalah yg terbaik. kamu pasti dapat merasakannya suatu hari nanti.



"abang jatuh motor ke? ni apasal luka luka ni?"



perghhh. saat inilah, di dalam hati aku meronta ronta. mengapa dia mesti tanya soalan ini dekat aku? aku tak nak memperbesarkan benda benda kecil. aku tak nak bagi dia risau risau.


"eh, mana mana?" dengan pantas tangan disorok kebawah meja makan.


"tu kat jari dengan siku tu, kenapa? oh eksiden tak beritahu mama ye?"


sengih. aku hanya mampu tersengih. lepastu, ketawa.


dah memang terang terang kantoi.




apa yg pasti, tahap kesamsengan dia boleh tahan juga rupanya.




"kalau aku dapat la orang yg langgar tu, aku amik pisau kerat kerat kan dia".



"sudahla mama, kalau abang dapat pun, abang dah buat benda sama".




-nak tahu mak ganas atau tidak, tengok parut dekat anak la.