Selasa, 5 Oktober 2010

bizi.



minggu minggu bermula sekarang, aku sememangnya menjadi seorang yg bizi. masa sudah suntuk. dah tak ada masa nak berfoya foya dah. umur pun dah cecah 21. dah layak dah daftar untuk mengundi, dan aku dah daftar diri sebagai ahli ahli bizi sedunia.


sudah tak ada masa untuk pikir pasal fesbuk, dah tak ada masa nak jenguk emel, nak mandi, berak, potong kuku, sikat rambut, potong rumput, bertegur sapa dengan jiran sebelah, basuh jemur baju, kemas rumah, kapur kasut, mandikan kucing, balas mesej, lepak lepak sembang pasal politik, dan macam macam lagi.


sekarang ni, tidur pun sambil berdiri, gosok gigi pun cukup syarat dua gigi depan je, naik motor pun lupa nak setat, kelas pun banyak tercuti, nak keluar rumah sewa pun mintak izin mak ayah, dan cakap pun berdasarkan fakta.


boleh nampak tak betapa aku bizi sekarang?



aku sudah berubah. dunia sudah berubah. keadaan hampir berubah. dan paling penting, jangan pura pura bizi. aku benci.



kalau nak bizi, biar betul betul macam aku.









4 ulasan:

meera^da cute..*_* berkata...

nk jadi bizi cam ko...sebab sempat juga nak update blog...huahahaha

TIKUS MANDO berkata...

apdet belog pun salah satu perkara yg membuatkan aku bizi.

pandangan terpuji berkata...

sgt bizi!

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

bizi btol ko ek z...
tahniah!!!!