Selasa, 23 November 2010

Dua Alam vs dll




aku tak tahu la. kenapa dalam hati aku rasa teringin sangat nak tengok cerita 2 Alam. seperti ada suatu daya tarikan yg betul betul menarik aku untuk menonton filem itu.



dan kekecewaan melanda aku, kerana siang tadi cerita 2 Alam diputarkan sedikit lewat di pawagam. sudah lari timing dan oleh itu, terpaksalah menonton cerita Megamind.



sebenarnya aku ingin melepaskan segala tekanan SPM, permulaan kertas bahasa melayu yg agak sukar. lebih sukar lagi bila kalkulator tertinggal. rindu pada SPM. keh keh keh.




berbalik kepada isu 2 Alam. aku rasa cerita tu lain dari yg lain. oklah, sebagai contoh. cuba kamu lihat di iklan iklan di pawagam. dan bandingkan poster iklan 2 Alam dengan cerita cerita yg lain seperti Heri Poter, Unstoppable, Estet dan lain lain.




babak babak dalam Heri Poter sudah pun tergambar di poster iklannya. begitu juga babak Farid Kamil memeluk seorang minaci, juga sudah tergambar di poster iklan cerita itu. malah cerita Unstoppable, pastinya berkisarkan tentang keretapi yg tak dapat diberhentikan. pasti! sebab kalau berjaya berhenti, maka tajuk cerita itu pastinya Stoppable. cuma tak pasti yg keretapi atau helikopter yg cuba diberhentikan kerana tajuk dia bukannya Unstoppable Train.




tapi cuba lihat 2 Alam? dengan tulisan 2 Alam yg berdarah darah. dan tiada 1 babak pun diselitkan di poster iklan, yg ada cuma wajah kacak Dr Rozmey dan 1 lagi gambar kecil dia sedang duduk dengan bergayanya di atas kerusi. misteri bukan? sukar diramal. dan pastinya rasa terpanggil untuk merungkai misteri itu.





mana lah tahu kot kot ada tip nak jadi jutawan. tak payah susah susah nak masuk pawerrut.




Tiada ulasan: