Ahad, 28 November 2010

elakkan onar di jalan raya.




semalam kelam kelibut tunggang motor sebab dah terlewat pergi jamming. kelibut macam mana sekalipun, aku tetap menyahut kempen "jangan tunggang-langgang" yg kerajaan anjurkan untuk para rempit sebab aku memang bukan mat rempit atau mat evolusi KL drift yg sejati.



dari rumah nak ke lokasi, tidaklah jauh mana pun. cumanya, lampu isyarat sangat banyak menghiasi jalan nan lurus. disini, aku tidak pun menyalahkan lampu isyarat. malah aku bersyukur kerana lampu isyarat mempunyai tiga warna. bolah bayangkan kalau lampu isyarat ada dua belas warna? tak ke mampus.




habis semua lampu hijau aku langgar. peduli apa kan? tapi lampu merah aku hormat. jadi aku berhenti. kalau tak, tak ada la entri ni sekarang. cuma di lampu isyarat yg terkahir, aku kurang hormat pada lampu merah. maka, aku telah melanggar lari lampu merah itu.




sebaik berjaya membuat you-turn, kedengaran bunyi sesuatu yg gagah menderum. bunyinya seperti bunyi proton saga ABH milik Naim Ronaldo yg berenjin lori.






boleh pandang-pandang,
jangan pegang-pegang,
duduk renggang-renggang,
abertambah sayang....




lantaran itu, aku terus buat muka malu-malu.




boleh pandang-pandang,
misai memang panjang,
jangan saman-saman,
abertambah sayang....




malu tu kan perisai orang beriman? kalau pura-pura malu tu, tak tau lah nak kata apa.




nasib baik tak kena saman oi! kang nak pergi bayar saman, kena mengadap muka bapak sendiri. mau kena sumpah tujuh keturunan.





1 ulasan:

Shoot Vengeance berkata...

aku kena saman. tulun la sket..