Jumaat, 26 November 2010

pertikaian, perbahasan, tokojuit mak noq.




duduk rumah cuti kali ni, aku lebih memfokuskan kearah usaha untuk mempertajamkan lagi kemahiran mencuci pinggan di sinki dapur. hari hari aku cuci pinggan mangkuk yg bertebaran di sinki dapur. tanpa mengenal penat lelah, keluh kesah, mimpi yg tak sudah.




tiba tiba mak aku muncul dari belakang, cuba untuk memuji muji aku. aku sudah arif tentang puji pujian itu. semuanya berobjektifkan untuk aku terus mencuci, mencuci, dan mencuci untuk hari hari mendatang.




pun begitu, di dalam puji pujian itu, wujud satu pertikaian. satu pertikaian yg mengundang kepada perbahasan kecil di antara aku dan mak aku.







"ni apesal tak susun pinggan pinggan ni lepas cuci?" ---pertikaian dimulakan.



"orang dah cuci pinggan ni pun dah kira untung dah ni" ---sambil jeling jeling, pandang pandang, tapi takdela duduk renggang renggang. saja nak tengok apa reaksi seterusnya.


"ooo, kalau macam tu. mama pun boleh la nak cakap, mama lahirkan abang ke dunia ni pun dah kira untung la tu" ---terkena aku sedas.


"ala....tiga kilo je pun lahir" ---sekali lagi jeling jeling. kena bidas jugak ni. haha.


"haah yela tiga kilo, orang lain semua dua kilo lebih je. dah la semua tiga beradik lahir nak lewat lewat belaka" ---kena hentam lagi.





aku ambil sepiring kuali, nak disangkutkan ke dinding sambil pikir apa hujah seterusnya yg aku nak bentangkan.





PAAAAANNGGGGG!!!




*kuali terjatuh*





tergelak besar aku. berdekah dekah.
ada lah dalam belas belas patah perkataan. kalau buat slogan peraduan pawerrut saya menang moto, dah boleh menang dah.



dahasyat juga orang melatah ni ye?










4 ulasan:

Mr. Anas berkata...

derhaka jugak budak ni rupenye...

OrenLimau berkata...

hahaha..sengal z pekena mama ko..

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

z memg begitu...
sesape je die hentam!!!!
huahuahua~~~
:'D

Fiqas berkata...

haha...sporting la mak u kan?? nasib badan dia dpt anak mcam ni...keh keh keh..