Sabtu, 13 November 2010

sistem kewangan persendirian tergugat.




dompet tercicir. apa agak agak anda kalau dompet tercicir, lepastu ada orang jumpa?



ok biar aku pendekkan cerita. senang je. kalau ada orang jumpa, dikira untung sebab dapat balik dompet tu dan isi isi dalamannya seperti lesen, kad pengenalan, kad ATM dan lain lain.




cerita dia sama je. zaman sekarang ni semua orang tak boleh pakai dan tak boleh harap. kan? tapi tak semua la. lebih kurang semua. selipar kat surau pun nak kebas? terompah taknak pulak kebas. orang yg selipar dah kena kebas, kebas pulak selipar orang lain, dan begitulah rantaiannya. jadi semuanya punca orang yg pertama kebas selipar.





cilaka betul la. bercerita tentang selipar yg kena kebas di surau belum mampu untuk memadamkan ingatan aku kepada duit yg hilang tatkala aku ketandusan sistem kewangan persendirian.




oh ya, kebas tu maksudnya rembat atau ambil atau sapu atau curi. bukan sejenis biri biri.






4 ulasan:

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

cm cam biri2 tu kibas la z...
huhuhuhu~~~~

dompet ilang ke z????
simpatinyer~~~~
:'(

~~NuR~~ berkata...

byk btol dugaan ko..
tp bak ayat fevret ak..
org b'iman mmg slalu diuji..
hehehe..so sabar ye en hakim

ellabellabelle berkata...

Sabar jela.. Tuhan amik something dari hang, mesti nanti Dia bg balik juta2 kali best punya.

Hari ni wallet, selipar hang hilang, mana tau esok2 hang dapat bidadari hang tu. heheh

TIKUS MANDO berkata...

"mana tau esok2 hang dapat bidadari hang tu. heheh"

tikusmando like this.