Jumaat, 12 November 2010

perpindahan rumah dari hati ke hati.




sekali sekala terasa macam diri ni anak derhaka jugak. sebab tak reti reti nak balik rumah walaupun periksa dah habis. tapi apa boleh buat, kalau tak ada hal, memang aku dah setat motor gerak Ipoh dah. ini semua gara gara kena halau dari rumah sewa sebab kontrak dah habis. mungkin perkataan 'halau' tak begitu kemas untuk digunakan. kami semua ni penyewa yg baik, dan telah mendapat permintaan untuk keluar kerana tuan rumah yg baru sudah mula mahu menjajah rumah ini ekoran proses jual beli sudah berlaku.



mencari rumah di kawasan Puncak Alam ni bukanlah sesuatu yg sukar dan bukan juga sesuatu yg mudah. ianya memerlukan kesabaran yg tinggi dan kata kata yg manis belaka untuk dihamburkan.



aduh. malas gila nak kemas barang barang. rumah dah macam tongkang pecah. sumpah malas.



ni mana nak campak mesin basuh berkuasa kuda? mana nak campak peti ais beriklim sejuk? mana nak campak tivi anti-plasma antik? mana nak campak tong gas mudah alih dan dapur gas dua piring?




aku ingat nak angkut sekali la pintu pagar automatik depan rumah ni. bukan calang calang pintu pagar, walaupun automatiknya tu dah rosak.




ah sudahlah. baik aku pergi cari lori balak sekarang. senang sikit nak angkut barang.





6 ulasan:

~~NuR~~ berkata...

rumah bru dh jmpe ke?
ko dtg pnjm pajero ayh ak la..
kte mudah alih je..hehehe

Hairi Hamid berkata...

almat rmh bgtau kat Fb nnti...

pandangan terpuji berkata...

rumah kami menyediakan perkhidmatan penyimpanan barang2 yg efektif

TIKUS MANDO berkata...

terima kasih saudara nazri. rumah budak envi sudah dijadikan tempat penyimpanan dan pemunggahan barang barang atas faktor jarak.

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

duduk mane z????
t bitau ek...xsabo nk tgk uma blahak korg yg baru...
weeeee~~~~~~~
:'D

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

*blagak