Sabtu, 5 Mac 2011

Tag.









Baiklah. Aku tidak menafikan yg hujung minggu bakal menjadi sesuatu yg bosan bila tak ada benda untuk dibuat. Atau, lebih tepat lagi, bila ada kerja yg perlu dibuat, tetapi semua itu ditolak ketepi demi memastikan hujung minggu tetap menjadi hari-hari yg bahagia. 








Dalam pada itu, aku terperasan sesuatu bila melihat apdet-apdet dari belog lain. Kebelakangan ini, aku lebih banyak membaca dan membaca berbanding menulis (menaip). Aku sering menilai dan membuat pemerhatian terhadap cara penulisan orang-orang lain sekaligus mengambil sesuatu daripadanya.  








Ada juga yg bertanya, mengapa aku jarang apdet. Dan aku rasa aku perlukan masa untuk betul-betul menangkap semula mood menulis aku yg semakin luntur. Kalau ada pun, entri pendek-pendek. Pernah pulak aku taip panjang-panjang? Pernah ke? Entah.










Nampaknya inilah aktiviti hujung minggu aku, untuk kali ini. 













1. Upload wallpaper yang aku guna sekarang














2. Cerita pasal gambar

Gambar ni aku rasa cukup bermakna kerana terdapat mesej disebaliknya. Hentikan keganasan, peperangan dan penindasan. Itu semua tidak mendatangkan kebaikan. Lihat askar yg betopeng senyum itu. 


 3. Upload wallpaper sebelum ini






4. Cerita pasal gambar

Ini merupakan kumpulan musik kegemaran aku sepanjang zaman. Gambar itu, adalah projek terbaru mereka untuk MTV Unplugged.


5. Kenapa tukar wallpaper lain?

Kalau di fesbuk, bila orang setiap seminit nak tukar status, memang aku akan rasa cukup rimas. Lagi-lagi lelaki. Sama jugak untuk yg tukar gambar perofail sehari sekali. Tapi, wolpaper ni aku tukar dalam setahun hanya 3 ke 4 kali. Itupun, kalau ada gambar yg aku rasa teruja bila melihatnya. Justeru, aku ingin gambar itu menjadi tatapan aku sehari-hari. Tapi, kalau ada yg tukar wolpaper tiga kali sehari, memang aku tak faham. Lagi bagus kalau makan ubat tiga kali sehari.


6. Sudah berapa lamakah aku guna laptop ni?

Aku rasa ada la dalam tiga tahun kurang lebih. Dah macam-macam kenangan manis, pahit, payau, kelat, dan entah berapa banyak keluhan dah aku sedekahkan kepada laptop ni. Tapi, kebelakangan ni, laptop aku sudah pandai beroperasi mengikut haluan aku. Tidak banyak masalah yg timbul dan kali terakhir aku format ialah pada tahun lepas-lepas. Kalau dulu, rasa macam nak format tiap-tiap minggu pun ada. 


7. Aku buat apa lepas settle kan tag ni?

Memandangkan aku bukanlah seorang yg kuat tidur, jadi, aku mempunyai kerangka kerja yg memerlukan aku untuk melakukan gerak kerja kearah tersiapnya kerja-kerja sekolah aku. Tapi, semuanya bergantung kepada mood dan feel aku selepas ini. 

 
8. Apa tujuan aku buat blog?

Tujuan? Tujuan sebenar adalah supaya setiap orang yg membaca apa-apa disini, akan meninggalkan sedikit bantuan kewangan supaya aku dapat ke Serawak nanti. Nanti aku letak tabung. Jangan ingat semua benda dalam dunia ni percuma. Maksud aku, dalam dunia belog.


9. Berapa kali seminggu update blog?

Kalau kata setahun sekali, dah macam Hari Raya la pulak. Nampak benor menipu. Secara kasar dan mengikut statistik, purata pengapdetan belog aku seminggu ialah sebanyak 1.78. Ingat aku suka sangat nak apdet? 

 
10. Tag 4 orang

1. Roket yg konon-konon Ungu.








11. Apa yang aku tahu tentang mereka?


1. Apa yg aku tahu, dia ni memang tak tahu apa itu Sheila On 7.

2. Nombor yg dia tidak gemar adalah semua nombor kecuali lapan belas.

3. Ini merupakan pereka sebenar kepala belog ini. Kalau buruk, marah dia.

4. Boleh tahan kuat jugak dia ni punya Tuwiter.




12. 5 perkataan mengenai diri aku.


OK, part yg ni aku rasa, elok jugalah kau orang sendiri yg tambah. Kalau aku buat, nanti tak jadi 5, tapi 99. Ada berani?











5 ulasan:

a.r.e.p a.h.m.a.d berkata...

:'D

cik 18 berkata...

main kasar nampakkk....

Iris Asli berkata...

rasa mcm 1st time dtg sini. nice writing! keep up =)

ellabellabelle berkata...

Haa.. nahh

*hulur derma*

hehehe

Ungu berkata...

ceritakan tentang jawapan di nombor 4.

Aku tak kenal mereka.
KOPRATASA kah?