Isnin, 28 Disember 2009

famili dei.


hari famili. bukit merah. tigahariduamalam. santai santai


macam macam permainan, antaranya buat mumia.


peh, bukan nak berlagak. tapi mumia aku johan kot. maaf, mumia team aku. (disebabkan bahagian kepala balutannye kemas) macam mana boleh kemas?
sudah tentu sebab aku yg balut.


tak sia sia aku belajar CPR dan pertolongan cemas, ilmu balutan kecemasan di bahagian kepala, aku adunkan mengikut rentak alunan tangan aku yg sukahati sebat saja.

hasilnya memberangsangkan.





mereka yg tak sempat nak basuh berak sebab kehabisan tisu, nanti pihak penaja gantikan dengan tisu baru.


________________



suatu petang daripada tigahariduamalam itu, aku ke tasikbandar.


entah bagaimana, seorang sepupu aku yg masih dalam pantang bersunat, tertambat hati pandangan pertama pada sebuah rumah hantu disitu.


sesudah membayar untuk mendapatkan tiket di kaunter, ada seorang budak cina menegur aku. umurnya lebih kurang umur sepupu aku yg dalam pantang bersunat tadi.


"awak pun masuk itu rumah hantu jugak ka?"


aku anggukkan je. lepas tu terus dia jalan sebelah aku, dengan gangsternya...konon aku ni nak temankan dia masuk le tu.


dalam rumah hantu, cilaka punya gelap haram aku tak nampak apa. meraba raba aku kedepan sambil memilih jalan yg diberkati hendaknya.


sesuatu yg buruk berlaku. ianya sangat gampang. rumah hantu manalah yg tak seram kan?


seram tak seram bukan persoalannya. takut ke berani ke juga bukan pertikaiannya.



yg nyata, aku hanya sempat menghabiskan 10% saja untuk menikmati perasaan ketakutan dan keseraman. selebihnya aku sibuk memikirkan tentang dua bijik kepala manusia bersaiz budak yg berada di dalam baju aku.



cilaka. kalau takut, tak payah berlagak nak masuk la. nak je aku luku dengan tuku refleksi. siap tertanggal selipar lagi, lepastu menjerit jerit. talifon tangan aku yg menjadi mangsa sebagai lampu suluh.


aku tekad lepasni taknak masuk dengan budak, nak masuk dengan awek pulak.



____________



aku menyesal gila sebab tak langgar babi yg lintas jalan masa aku tengah drive pulang daripada rumah hantu tu.


malam tu ada babiQ. kalau tak, bertambah menu untuk babiQ malam tuh.


menyesal...menyesal tak sudah.


___________



sebelum beransur pulang, sempat gak pergi ke pulau orang utan.


tahukah anda?

orang utan 98% menyerupai manusia. mereka juga ada gigi hampir serupa dengan manusia, mengandung sembilan bulan, datang bulan, dan melahirkan anak.


fakta paling penting, mereka sudah bermaharajalela dengan menjadikan manusia sebagai kuli untuk memakaikan mereka lampinpakaibuang.




dan, mereka juga walaupun masih bayi.. namun bulu ketiak sudahpun lebat.



2 ulasan:

...sarah n... berkata...

santai je anak org utan tu org babysit dia. bongek betul. debik karang.

menaribagaibintang berkata...

mereka datang bulankah?