Rabu, 23 Disember 2009

potong.

aku ingat lagi, masa tuh aku darjah dua. tengah cuti sem nak naik darjah tiga.

masa tu, macam macam desas desus aku dengar, tapi aku malas nak ambik peduli. zaman kanak kanak aku, aku teruskan seperti biasa. dengan buas dan nakalnya.

panjat pokok. kena kejar anjing. lepak kedai aunty dolphin maen counter strike. buat khemah daripada barang barang terbuang. bikin basikal kat kedai Yong Lee. tangkap belalang bagi ikan kat akuarium makan. main layang layang, gasing, basikal, kereta kawalan jauh, guli, pasir, galah panjang, kemah atas pokok, main mercun, dll.

planning dah macam macam dah untuk cuti sem punya tabiat. tapi, masa cuti sem inilah, datang perkhabaran yg meresahkan aku.

nak suruh mak aku rilex pun dah terlambat dah. nak bantah sekarang pun, benda dah jadi. senang senang hati buat keputusan untuk aku. nasib baek bukan carikan bini untuk aku. keh


"lusa nanti hang sunat ek. mama dah daftarkan nama hang sekali dalam kelompok kanak kanak terpilih."


cemas.


lusa? lusa? kenapa tak semalam je?

ni betul punya last minit nih. belum cukup ilmu di dada nih. mana sempat nak prepare.


___________


lusa.

giliran aku ke-empat daripada lima kanak kanak terpilih.

hek eleh. bosan gila tunggu giliran. selamba aku ajak ayah aku lepak makan dulu sambil hisap hisap rokok. (ayah aku je yg hisap)


ikan keli gak aku tibai. takde pantang pantang. ayah aku, takde bising bising.


_____________


dah sunat dah? hak elah. ingatkan peritlah sangat. hahaha.


eh, peritlah jugak masa ubat bius dah tamat siaran. aku menjerit jerit manja sikit je.

lepas tu, ada orang datang melawat. ntah sapa aku tak kenal. baik aku fokus pada keperitan ni daripada ambil tahu pasal orang tu.

dia bagi rm10, aku terus beralih kepada mode silent.








*ni zaman aku dulu dulu. aku tengok sepupu sepapat aku yg sekarang ni bersunat. sikit punya manja betul. menangis sana sini.

*aku tak pernah berpantang makan apa apa pun. mak aku geleng kepala. biasala degil sikit je.

*pagi sunat, petang mak aku tengok dah tinggal tali dah. orang hilang. maklumlah orang jenis tak reti duk diam. ada persidangan di kalangan kanak kanak terpilih yg masing masing jalan kengkang.


4 ulasan:

^^ PinKy_FuNKy ~~ berkata...

hehe..tula,tym cuti2 skola ni rmi je budak2 sunat..meriah tol klo sunat rmi2..hehe ;)

BajuKurung berkata...

citer je la yg lu menjerit meronta2.. bkn org knl lu pun kt cni.. :P

aida shaharanee berkata...

ishh3...HAHAHAHAHHAHA

Farid berkata...

gua dulu pas potong jer terus nek basikal... hahahahaha