Khamis, 25 Mac 2010

amuk tanpa topeng.


masih ingat lagi aku pada peristiwa lampau, sewaktu hidup aku ini menempuhi zaman zaman kegelapan.


zaman gelap yg tidak disinari langsung oleh cahaya cahaya kad atm.


maka berkejaranlah aku kesana kemari, cuba untuk berurusan dengan pihak bank, bagaikan pihak bank itu seorang gadis rupawan yg aku kejari.


suatu hari, setelah mempertimbangkan dengan sewaras waras akal binatang, aku pun bergegas ke bank tersebut. mahu menyelesaikan segala sengketa yg berpunca daripada anak buah bank itu menelan sumber cahaya kewangan aku.


hinggakan dunia ini gelap seketika.







setelah meletakkan awek merah di tempat yg redup, maka aku pun bergegas masuk ke bank itu melalui pintu hadapan. itupun sebab bank itu tak ada tingkap.


tanpa belas kasihan aku mengherdik akak yg menjaga kaunter pertanyaan itu dengan herdikan yg bagaikan ngauman sang harimau kumbang.



"hei akak, aku datang sini nak tuntut bela diatas ketiadaan kad atm aku!" aku menerjahhnya sambil pisau lipat sepit kuku diacukan ke pipi.


"err....err...sabar. mengucap, mengucap....." balas akak itu yg masih terpinga pinga dan trauma.


muka akak itu yg agak manis bertukar menjadi gundah gulana apabila menyedari hakikat bahawa pipinya diacukan dengan objek tajam.


tidak mengapa, aku lepaskan akak itu. mungkin dia tidak bersalah.


sekarang aku menapak laju ke kaunter. target aku ialah akak di kaunter yg berwajah mak cik.


oh ya, habis semua nombor giliran orang lain aku potong. ini urusan aku. aku peduli apa. aku tidak mempedulikan orang lain kerana pada waktu itu memang tiada orang.


sesudah sampai di kaunter, terkejut juga aku apabila melihat akak berwajah makcik itu tadi sudah bersiap sedia menerima kunjungan aku. dia sudah pun membuka peti besi berisi wang yg aku sendiri kurang pasti akan jumlahnya.



"hei akak, bukan duit lah yg aku kejarkan selama ni. jikalau tidak sudah pasti aku hidup senang lenang sekarang berbinikan seorang datin." terangku kepada akak itu.




"zikril hakim."


eh, dia tahu nama aku?


"adik punya kad tak boleh buat lah hari ni, bla bla bla."



peh.


sia sia jugalah dua jam yg aku habiskan sebagai seorang penunggu di dalam bank itu.








tapi, bergaya juga cara aku masuk bank tadi bukan?










2 ulasan:

mahfudz berkata...

kad atm ko hilang???? kesiannya.....kena wat derma kilat nih....lol

Shoot Vengeance berkata...

xd kad atm lg la neh.. ish3