Selasa, 11 Mei 2010

cerita seorang ibu (episod I).


aku malas nak cerita yg aku bangun awal awal pagi, mandi dan kemas baju, terus gerak balik ipoh dengan awek merah. malas nak cerita.


setibanya di ipoh.
sampai sampai je depan rumah, tengok pintu rumah terbukak, tapi pintu pagar berkunci. bagi salam banyak kali tapi tiada sahutan.


mengaplikasikan naluri seorang anak lelaki, aku tahu yg ketika itu ibuku ada di dapur sedang krung krang krung krang kang kang.



tak apa, benda ni biasa terjadi. aku ambil talipon bimbit, terus dail nombor rumah.


kring kring.......berbunyinya talipon rumah aku ala ala apek jual eskrem.



dari pintu pagar aku tengok, mak aku muncul dari dapur dan mengangkat talipon. sedih juga la, sebab dia tak nampak nampak lagi aku kat depan rumah ni.



sempat lagi cakap dengan aku dalam talipon. tanya aku dimana... selang beberapa saat baru sedar yg aku dah tercegat depan rumah.



terus dibukakan pintu pagar. aku pun hulurkan tangan untuk menyalam. lama sudah tidak pulang.






aku terasa sesuatu yg ganjil. dikala itu...






rupanya mak aku yg cium tangan aku, patut lain macam je.




-susah juge jadi klon bapak ni.













5 ulasan:

she-G berkata...

ces...gitu la plak..
sure mak kelam kabut sbb tak siap masak g dah balik tu kelam kabut gitu
owh...ku memahami

Farid Fernandez berkata...

hahahahahaha

TIKUSMANDO berkata...

lepasni aku pastikan aku sampai rumah bila mak aku dah setel masak memasak.

noonasopretty berkata...

hahah
lawak dowh mak ko~

Asnie.baik.sangat berkata...

hahaha ko ni songal la. hadoi x tahan betol.