Ahad, 23 Januari 2011

benda rutin setiap sem.

benda ni aku dah jemu nak cakap. tiap-tiap sem terjadi. tak ada penyelesaian. rumit sangat ke? kenapa mesti nak seksa aku? mungkin bukan aku saja, mungkin orang lain pun merasai dan terkena tempiasnya. mungkin.



dalam konteks mungkin ni, aku rasa ada macam-macam kemungkinan. mungkin di dalam kekalutan hidup, ada kebaikannya. mungkin juga ianya disengajakan supaya dapat lebih cermat di masa kelak. mungkin mengajar aku supaya bersabar tahap tertinggi. mungkin aku yg tak nampak, segala jenis kebaikan yg mungkin wujud.




atau mungkin aku sendiri memang tak mahu dan tak akan mahu nampak segala jenis mak nenek kebaikan tu?




sebab aku sekarang, kais pagi makan pagi. kalau tak kais, tak makan. eh kalau benda ni setel awal-awal sem, tak ada lah kejadah kais-mengais ni.





aku punya kesabaran ni, kalau sukat guna termometer. memang dah meletop dah termometer tu. habis mandul orang sekeliling.




sekarang ni hidup betul-betul berbekalkan duit gaji kerja di kilang papan haritu yg tak berapa nak seberapa. duit tu aku nak simpan buat tambang kapal terbang pergi Serawak. kalau ini macam, mau berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke Serawak lah aku jawabnya.






sudahlah, aku nak bersiap-siap pergi rompak bank. siapa nak ikut, jom!

5 ulasan:

deqieza berkata...

da msuk nt kne blnje org kmpg...huu

Ungu berkata...

ahh kerja, semuanya karut!

kenapa tak rompak saja bila ada orang seperti kau mengajak.kan.

jom.

TIKUS MANDO berkata...

dah masuk nanti, ingat nak kahwin terus lah.


jom! memang aku perlukan sokongan orang-orang seperti kau.

iszieylyanziy berkata...

awal sem,,bz,,duit nk pkai byk,,elaun lom dpt,,aishhh

TIKUS MANDO berkata...

setuju sangat dengan Cikgu Istiqomah.