Sabtu, 2 April 2011

Hati dan ...

Remaja zaman sekarang, selalu berkongsi tentang hati. Bagaimana saat suka, duka, riang, gembira, sedih, hampa, terguris, dan macam-macam lagi yg menimpa hati mereka. Hati-hati bila berbicara soal hati. Hati sendiri kena sama berat dengan hati orang lain bila letak diatas dacing.




Tapi, kenapa aku tak mempunyai masa untuk berkongsi tentang hati aku? Untuk bercerita tentangnya, memahaminya, menyelongkarnya, menyedapkannya dan macam-macam nya yg lain.




Baiklah, bila aku sudah mula berbicara tentang hati, maka ini bermakna aku sedang serius. Hati yg tercalar mungkin susah untuk disembuhkan.




Buat masa sekarang ni, aku lebih mementingkan lutut daripada hati. Aku dah tak ada hati nak cakap pasal hati. Apa yg aku fikirkan sekarang, kenapa lutut aku lagi banyak calar berbanding hati? Kenapa?




Dan, adakah aku perlu menggunakan SK-II untuk menghilangkan parut-parut 'gores dan menang' yg sangat menonjol di kedua belah kepala lutut?




Sudahlah, macamlah lutut ada tangan, kaki, dan pusat. Sibuk nak panggil 'kepala lutut'.

3 ulasan:

OrenLimau berkata...

Guna Bio oil kalau lutut calar..kalau tak boleh jugak,hentak lutut dengan tukul besi.senang.

Ozi Mohameen berkata...

haha , Boi oil lar elok .. kalo x mnjadi pkai minyak jeitun dah lerr ~

TIKUS MANDO berkata...

minyak gamat je yg aku mampu.