Rabu, 20 April 2011

Sapplimen, memang sapplimental.

Artis, jikalau mahu cantik, mereka akan lakukan apa sahaja. Termasuklah dengan pengambilan sapplimen, macam-macam jenis, yg penting tampak cantik dan berseri senantiasa.



Tapi, sebagai seorang budak sekolah yg masih bersekolah, adakah anda akan turut mengambil sapplimen yg kononnya akan membantu tumbesaran pemikiran minda anda? Atau dengan kata mudahnya, mencerdikkan otak. Betulkah otak kita mampu dicerdikkan dengan pengambilan benda-benda macam ni? Atau, ada sesetengah produk yg hanya memfokuskan untuk hanya merangsang otak, cerdik tak cerdik, belakang kira.



Aku allergik sungguh dengan produk-produk macam ni. Rimas. Tapi, yg hairannya, ada juga yg mudah termakan dengan propaganda orang. "Oh produk ni bagus, bla bla bla" Ok, beli.




Eh, benda ni aku tak kisah lebih, kalau tak jadi dekat aku. Ok lah, memang tak jadi dekat aku, tapi? Kalau dah jadi dekat mak kau, kau ingat kau boleh selamat?




Macam-macam sapplimen, beraneka ragam. Asal bagus untuk otak je, beli. Suruh anak makan. Kadang-kadang, kalau terasa diri tu pandai, pun dah jadi macam tak ikhlas. "Pandai ni pun sebab duk makan sapplimen hari-hari" Kan tak ikhlas namanya pandai tu? Mujur aku memang tak pernah rasa diri aku pandai. Kalau rasa diri bangang, memang infiniti kali lah.




Ok lah, benda-benda sapplimen ni aku memang tentang habis-habisan. Takdelah habisan sangat pun, kalau setakat sejenis, boleh tahan lah lagi. Tapi, macam biasa mesti ada tapi, kalau yg sejenis tu pun, sebotol tak habis telan lagi, tiba-tiba dah menyusul lagi 3 botol, itu namanya penderaan minda dah tu.




Jadi agak-agak kau orang, sapplimen ni membantu minda ke atau membantut minda?




"Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua".




Ada sapa-sapa pernah jumpa "Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya makan ubat minda jua" ? Ada?





*Entri ni aku taip tatkala mak aku sibuk menjengah produk susu soya yg kononnya boleh menggemukkan. Berbekalkan harapan yg tinggi agar mak aku tidak terpedaya, aku harap suatu hari nanti aku mampu gemuk dengan ikhlasnya. Cepat aminkan!

2 ulasan:

penselwarnabiru berkata...

aminn...



sila pergi gim bagi meningkatkan otot2 muscle dan bukan lemak.

kalo lemak pon tak cukup. meh sini, tinggalkn alamat rumah atau emel.
senang aku nak pos laju lemak aku.
dah, tak payah nak terima kasih pulak. aku memang suka menderma, tambah-tambah lagi lemak

TIKUS MANDO berkata...

lemak? ahhh. lemak la macam ni.